4 October, 2011 08:07

Oktober 4, 2011 Tinggalkan komentar
Kategori:Pengalaman

Liburan Akhir Tahun

Desember 17, 2009 1 komentar

Asyiiiiikkk….!!! Bentar lagi liburan akhir tahun.

Banyak yang senang pastinya, bisa berkumpul ma keluarga, teman, dan jalan2. Bagi yang merayakan Natal bisa makan enak dan perbaikan gizi tentunya di rumah (mahasiswa only). Walau rada tidak puas dikit bagi mahasiswa UNPAD karena setelah ntar libur langsung UAS… (_,_)

Di sini pengen sharing sih. Baca selanjutnya…

Home Alone at Idul Adha

November 27, 2009 Tinggalkan komentar

Yups… seperti judulnya.

Nothing need to be regreted. Because all of this is my choice (I mean, I don’t have enough money to traveling everywhere).

Alone…

Yups… about 5 minutes later I will be at Mesjid Agung Ushuluddin to Sholat Jumat. I won’t call that place mosque, because it’s a bad name given by enemy of moslem in the past.

Oke… what next?

Ah… yeah… shut up.

Later, I will fill my blog with some good article. Hehe…

Kategori:Pengalaman

Jaringan 3G IM2 di Jatinangor

November 10, 2009 1 komentar

http://mohamadilham.files.wordpress.com/2009/07/im21.jpg

Alhamdulilah… akhirnya Indosat dengan bijak memasang jaringan 3G juga di Jatinangor.

Nih aku sekarang lagi pake Im2 lho! Hahahahaha… sombong dikit gak apa lah.

Sejak beberapa saat lalu aku selalu pake internet kosan yang super-lemot. Yang seharusnya dipakai maksimal 10 orang dengan pembayaran total perbulan 800ribuan rupiah, kini dipakai oleh kuranglebih 60 orang…. ckckck… belum lagi dengan sistem hotspot yang bikin lemot semakin menjadi-jadi.

Emang sih, bisa diakalin dengan ngenet semalaman suntuk dari jam 1 malam ampe subuh. Tapi kan gak mungkin tiap hari juga kayak gitu. Pas aku jalan2 di Ciseke Jatinangor… ada satu tempat isi ulang pulsa yang ngejual pake Broom Classic Im2. Wow! Baru tau aku kalo IM2 dah ada 3G nya di nangor!

Dengan berkah mobil aku yang ketabrak motor waktu mau pergi KKN, aku akhirnya memecahkan celengan aku di bank. Abis bawa mobil ke bengkel di Jl. Laswi yang ternyata sangat murah (dibanding memperbaiki di bengkel resmi mobil tersebut), aku ke BEC di Bandung. Niat cuma jalan-jalan eh… blunder juga aku gara2 ngeliat ada modem bagus banget. Merek Solomon, buatan Taiwan. The best katanya soal menangkap sinyal jaringan. Akhirnya kubeli deh dengan harga Rp. 770000. Lumayan daripada lu manyun…

Sampe nangor, beli Im2, langsung online. Brooooooommmm…… mantap gan!

(Awalnya agak susah juga sih nyetingnya…)

Bill Nye – Greatest Discoveries (Wow…)

September 17, 2009 1 komentar

I like this video… ntar kapan-kapan aku download lah.

Lebaran di Duri!!! Yesssss…!!!

September 13, 2009 Tinggalkan komentar

Akhirnya harapan untuk lebaran di duri terwujud juga, brur!!!

Ya’… setelah sejak lulus gak pernah lebaran lagi di Duri.

Ada suka duka. Sukanya bisa ketemu ma anak2 SMA sekarang dan menjalin silaturahmi, juga ma teman2 sesama alumni. Dan dukanya… gak semua alumni pulang.., jadi ngerti aku perasaan teman2 waktu aku gak pulang ke duri pas lebaran. Sori pal…

Oya, berharap liburan kali ini berkesan dengan berleha-leha dan nyantai-nyantai di rumah akhirnya batal. Ada yang lebih menarik lagi. Ngadain acara silaturahmi ama kepengurusan sekarang rasanya akan lebih berkesan,. Juga ma temen2 alumni KPAI.

Rencananya KPAI mau ngadain buka bareng serta silaturahmi antara alumni dengan kepengurusan sekarang. Tuh diadain tanggal 18 September 2009 di Ruang kelas MDA di masjid agung ushuluddin Duri,.

Duh jadi teringat… kepikiran… abis rapat perdana ma kepengurusan sekarang (yang naasnya alumninya aku seorang) aku jadi kepikiran… apakaha performa aku bagus apa malah memberi kesan negatif (_,_’)…

Tapi ah… positif thinking aja lah aku. hehehee…

Kategori:Pengalaman

How To Spot Geologist In the Field/ Cara Mengenali Geologist Di Lapangan! Hahahaha… kocak! Geologist abis!!!

Juni 28, 2009 3 komentar

From: Ryan Silka

How to spot a Geologist

To spot a geologist in the wild, look for:

– Often awkward and unsure around people who don’t know the difference
between a rock and a mineral

– Someone who thinks the best topic of conversation involves new
fossil and dust discoveries!!

– Hand-lens, compass, pen-knife, handcuffs etc. tied round neck with string.

– Someone with a beard and Sandals… Jesus was a Geologist (actually,
carpenters back then were also stonemasons, so there is some truth to
that statement)

– Someone who owns a pet rock and is not eight (in the case of
paleontologists, this will be their closest friend), with said ‘pet’
often found hanging from keys.

– Someone with not much enthusiasm on the subject of dinosaurs.
Geologists consider an event a ‘mass’ extinction only if 80% of the
living organisms die and get buried in sediment for conservation.

– Someone explaining to airport security that a sidewall core covered
in gunpowder residue isn’t really a weapon.

– Someone who only includes people in photos for scale, and has more
pictures of his/her rock hammer and lens caps than of family and
friends.

– Someone who brings beer instead of water when hiking.

– Someone whose child is trained to know the geologic timescale before
being able to walk.

– Someone who considers a “recent event” to be anything that has
happened in the last hundred million years.

– Someone who licks and/or scratches & sniffs rocks or in case of
china clay will eat it to prove its perfectly safe.

– Someone who will willingly cross an eight-lane interstate on foot to
determine if the outcrops are the same on both sides.

– Someone who can pronounce the word molybdenite correctly on the first try.

– Someone who thinks a “sexual exploit” is lying naked on an outcrop
so the satellite will photograph them on the next pass.

– Someone who hires student assistants with an eye to whether they can
run slower so the bears get them first.

– Someone who from personal experience knows the difference between
Arctic grade and summer grade diesel fuel.

– Someone whose collection of petrified wood samples is stacked like cord wood.

– Someone who almost crashes his/her car looking at road cuts while driving.

– Someone who often explains how their boozy coffee with whipped cream
resembles a layered igneous complex.

– Someone who knows the phylum, kingdom, and genus of every ancient
creature lodged in stone, some of which look nothing like an animal,
but can’t remember his/her mother’s, or spouse’s, birthday.

– Someone who, when asked what this rock is says, “Leverite, so leave
her right there.”

– Someone who walks out of a bathroom and asks if you noticed the
fossils in the stall dividers.

– Someone whose shorts expose way more leg than you ever wanted to see.

– Someone who rocks the party and is the schist everywhere they go.

– Someone who can say, “Gneiss Cleavage” or talks about slaty cleavage
and means it in a non-derogatory sense.

– Someone who gets really upset when the countertop, which is
obviously mafic/aphanitic/metamorphic, is called granite and takes 20
minutes to tell you why you’re wrong.

– Someone who can’t use a street map because it doesn’t have contour lines.

– When helping someone move and you ask “is this box full of rocks?”
They answer “yes, be careful.”

If you remain unsure, ask the subject to draw an annotated diagram of
a trilobite. A true geologist will immediately reach for their
waterproof notebook – this is your opportunity for escape.